برنامه‌های اندرویدی و آی او اسی در ویندوز 10 قابل‌اجراست
آی.ای.پلاس: وب سایت تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی Industrial engineering and management plus more useful contents
برنامه‌های اندرویدی و آی او اسی در ویندوز 10 قابل‌اجراست
چهار شنبه 20 خرداد 1394 ساعت 9:24 | بازدید : 820 | نویسنده : نادر فرحناکی - nader farahnaki | ( نظرات )

 

ویندوز 10

برنامه‌های اندرویدی و آی او اسی در ویندوز 10 قابل‌اجراست

مایکروسافت هرساله رویدادی را برای توسعه‌دهندگان و سایر افراد علاقمندان به محصولات و به ویژه بسترهای نرم‌افزاری خویش برپا می‌سازد که با نام رویداد یا کنفرانس BUILD شناخته می‌شود. کنفرانس BUILD سال 2015 میلادی چندی پیش توسط مایکروسافت برگزار شد و طی این مراسم، شرکت مایکروسافت طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های فوق‌العاده دقیق و پروژه‌های مد نظر خویش رونمایی کرد؛ اما یکی از مهم‌ترین و جالب‌توجه‌ترین بخش‌های این کنفرانس مربوط به ایجاد قابلیت پشتیبانی ویندوز 10 از برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی و آی او اسی بوده است.

ویندوز 10

طی چند سال گذشته شاهد رشد چشمگیر دستگاه‌های اندرویدی و این سیستم عامل بودیم. در کنار آن اپل هم برای سیستم عامل آی او اس خود تدابیر جالب‌توجهی را در نظر گرفته که همواره کاربران از آن استقبال می‌کنند. هر دوی این سیستم عامل‌ها با توجه به استقبال گسترده‌ای که از آن‌ها شده از سوی برنامه‌ نویسان و توسعه‌دهندگان نیز بیشتر و بیشتر موردتوجه قرار گرفته‌اند. این موضوع سبب شده که هم برای هر یک از دو سیستم عامل آی او اس و اندرویدی میلیون‌ها برنامه و بازی گوناگون ساخته شود، اما بنا به دلایل متعدد میزان استقبال افراد و کاربران از دستگاه‌های هوشمند ویندوزی فوق‌العاده کاهش یافته و از این‌رو با عدم توجه توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان به این سیستم عامل نه چندان محبوب، تنوع برنامه‌ها و بازی‌های ارائه شده برای آن در دستگاه‌های هوشمند موبایلی نیز به نسبت کاهش یافته است.

ویندوز 10

به‌طورکلی این موضوع منجر به نگرانی مایکروسافت شده و این کمپانی را مجبور به در نظر گرفتن تدابیر خاصی به منظور ایجاد تغییر در این روند کرده است. مایکروسافت که همواره بزرگ‌ترین کمپانی فعال در زمینه‌ی تولید بسترهای نرم‌افزاری محسوب شده استراتژی خاص را به منظور توسعه دادن و محبوب ساختن سیستم عامل ویندوز 10 موبایلی خود در نظر گرفته است. مایکروسافت در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد سیستم عامل ویندوز 10 خود را به شیوه‌ای یکپارچه برای دستگاه‌های هوشمند، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها عرضه کند و حال و در کنفرانس BUILD اعلام کرده که ویندوز 10 قابلیت اجرای بازی‌ها و برنامه‌های آی او اسی و اندرویدی را با اعمال کوچک‌ترین تغییرات ممکن به همراه خواهد داشت.

ویندوز 10

مایکروسافت این بار تنها به بیان و اعلان این خبر نپرداخته، بلکه در دموهایی که از پیش آماده کرده بود شیوه‌ی عملکرد این قابلیت را کاملا توضیح داده و این امر منجر به جلب توجه بسیاری از کاربران و به ویژه توسعه‌دهندگان برنامه‌ها یا برنامه نویسان شده است. مایکروسافت قابلیت اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 10 را طی پروژه‌ای با عنوان اختصاصی "Project Astoria" معرفی ساخت. بر اساس این پروژه سیستم عامل ویندوز 10 قادر است که تمامی برنامه‌ها و بازی‌‌های اندرویدی نوشته شده در زبان برنامه‌ نویسی C++ را با ایجاد تغییرات بسیار کوچکی در ساختار خویش پشتیبانی و اجرا نماید. همچنین مایکروسافت قابلیت پشتیبانی از برنامه‌ها و بازی‌های آی او اسی در سیستم عامل ویندوز 10 را با نام اختصاصی پروژه‌ی "Project Islandwood" معرفی کرد که به موجب آن توسعه‌دهندگان سیستم عامل آی او اس می‌توانند با استفاده از همان کدهای اصلی برنامه‌ی آی او اسی خود که در Objective C نوشته شده، نسخه‌ی ویندوزی برنامه‌ی خویش را نیز ساخته و اجرا نمایند.

ویندوز 10

مایکروسافت در طول رونمایی از این دو پروژه برای هر یک از آن‌ها دموی منحصربه‌فرد خویش را به معرض نمایش قرار داد. شیوه‌ی پیاده‌سازی و عملکرد این موضوع به گونه‌ای بود که منجر به شگفت زده شدن افراد و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های آی او اسی و اندرویدی شده است. مطمئنا با آسان‌تر شدن امکان تدوین نسخه‌های ویندوزی هر کی از برنامه‌ها و بازی‌هایی که برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید نوشته می‌شوند توسعه‌دهندگان و برنامه‌ نویسان شخص ثالث نیز بیشتر و بیشتر به سمت و سوی ارائه‌ی نسخه‌ی ویندوزی تمامی بر نام‌های خویش پیش خواهند رفت. به نوعی با این روش مایکروسافت منجر به گسترش بیشتر سیستم عامل ویندوز 10 خود خواهد شد. در این شرایط علاوه بر گسترش برنامه‌ها و بازی‌های ارائه شده برای ویندوز 10 مایکروسافت، شاهد استقبال بیشتر کاربران از ویندوزفون‌های مایکروسافت نیز خواهیم بود، چرا که با در نظر گرفتن این شرایط دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت یک مزیت جالب‌توجه نسبت به دستگاه‌های هوشمند آی او اسی و ویندوزی خواهند داشت. مزیت اشاره شده در این است که دستگاه‌های ویندوزی علاوه بر پشتیبانی از برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی و آی او اسی مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و برنامه‌های اختصاصی توسعه داده شده برای سیستم عامل ویندوز را نیز به همراه دارند، اما در سمت مقابل دستگاه‌های آی او اسی و اندرویدی قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های ویندوزی را نخواهند داشت.

نکته‌ی جالب‌توجهی که در طول راه‌اندازی یک بازی آی او اسی در سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت مشاهده شد مربوط به ایجاد امکان استفاده از موس در حین انجام این بازی بود. مطمئنا این رو پروژه‌ای که مایکروسافت طی کنفرانس BUILD 2015 از آن‌ها رونمایی کرده پایانی بر سرافکندگی سیستم عامل ویندوز موبایلی و عدم استقبال از دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر آن‌ها خواهد بود. در واقع این دو پروژه‌ی اختصاصی مایکروسافت بدون تردید می‌توانند برگ برنده‌ای برای این شرکت و سیستم عامل یکپارچه‌ی ویندوز 10 این کمپانی به شمار آیند. مطمئنا در آینده‌ی نه چندان دور شاهد اعمال تغییرات بیشتر، گسترش و توسعه‌ی قابلیت‌های سیستم عامل ویندوز و رونمایی مایکروسافت از استراتژی‌های جدید خویش به منظور رقابت با دو سیستم عامل محبوب آی او اس و اندروید خواهیم بود.

مترجم: امین رضائیان

منبع: مجلیه اینترنتی بیست ستون



موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سارا در تاریخ : 1394/5/15/4 - - گفته است :
سلام دوست خووووبم وب قشنگی داری ب منم سر بزن
منتظرم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

نقش فرهنگ در زندگی شما چگونه است؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن وبسایت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 358
بازدید کل : 17445
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنایع پلاس و آدرس ieplus.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 24

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 37
:: بازدید ماه : 358
:: بازدید سال : 900
:: بازدید کلی : 17445